Horní část třídy 1.máje
04.10.2021

foto Otto Vávra starší

Třída 1.máje (archiv Boveraclubu)

Třída 1.máje (archiv Boveraclubu)

archiv Luboš Mencl

1972 (archiv Boveraclubu)

Opět liberecká T2 č. 28 (1962 - 1965 167 Ústí nad Labem) tentokrát v plném nasazení 8.9.1979 na třídě 1. máje. Foto Gisbert Jäkl

1964 (foto Vilém Boháč)

Třída 1.máje

První dva činžovní domy po pravé straně ulice 1. máje jsou již vystěhovány a připraveny k demolicím, o čemž svědčí nejen okna bez záclon. Kolejiště je sice značně opotřebované, dobová hesla rozvěšená nejen podél tratě ale hlasají mír. Souprava vedená vozem T3 SUCS č. 61 z roku 1986 jede jako linka 3 do Horního Hanychova. (1988, foto Tomáš Krebs)

Třída 1.máje v roce 1972 a 27.3.2022

1987 (archiv Boveraclubu)

Třída 1.máje v roce 1988 a 23.8.2023

Rok 1988 a souprava 2 x T3SUCS č. 74 + 75 na třídě 1. máje v Liberci. (archiv Boveraclubu)

1994 (archiv T.Majer)

(archiv Jaroslav Vondra)

archiv V.Hájek

archiv J. Hůlka

Akademický malíř Zdeněk Volejník - výstava jeho uměleckých počinů o Liberci v Liberci. Rudé právo 15.7.1972 (archiv ing.Rudolf Kittler)


29.3.1982. Ulice 1. máje nebyla nikdy ozdobou Liberce. Pytlounovo parkoviště, ani propadlé chodníky špatný dojem z tohoto místa nevylepší. (archiv J.Holeček)

V neděli 25.3.1973 zachytil v Liberci Ervin Cettineo jeden z vozů T3 čísel 29-34, dodaných v roce 1965.

dům jde k zemi (archiv Boveraclubu)



opuštěná vojenské techniky na dnešní třídě 1. máje v roce 1945

Vchod do prostor bývalých Uhelných skladů
a přilehlá zídka naproti hotelu
Imperial - první foto z roku 1945, druhé z 50tých let a zbývající dvě
jsou kulisy k filmu Ošklivá slečna (1959).
(autor příspěvku Hans Oldskull)




Třída 1.máje v roce 1982 (foto Petr Šimr) a 7.1.2023

1995 (archiv T.Majer)
Železniční modeláři takové koleji říkají flexibilní a to napojení oblouku v popředí fakt nemá chybu! 3.9.1993. (foto Jiří Holeček)


1.máje 2020 (foto Petr Šimr)

Třída 1.máje v roce 2001 (zdroj: Karel Čtveráček / Jan Mohr - LIBEREC mezi vzpomínkou a přítomností)

třída 1.máje v roce 1982 (foto Petr Šimr)
Třída 1. máje z archivu Boveraclubu

třída 1. máje, 24.9.1980. foto GJ

třída 1.máje cca 1980 (archiv K.Odrážkové) a 6.7.2021









třída 1.máje 24.9.1980 a 26.7.2020








archiv L.Janků

Neděle 4.7.1993 před třiceti lety vylákala Gisberta Jäkla s fotoaparátem do ulic. Rekonstruovala se tramvajová trať na třídě 1. máje.

Neděle 4.7.1993 před třiceti lety vylákala Gisberta Jäkla s fotoaparátem do ulic. Rekonstruovala se tramvajová trať na třídě 1. máje.

Stavba tunelu 1994 do 1997.(archiv L.Janků)

2001 (archiv Pav Karel)

...když se stavěl tunel a tramvaj nad ním jezdila po jedné koleji.1993 (archiv F.Zikmund)

tato smyčka byla, když se stavěl tunel

24.12.1992. Štědrý den na 1. máje.😊 To když má ulice jméno podle data, tak třeba může vzniknout slovní hříčka.

Jedna fotka, čelem vzad, a druhá fotka.
Provizorní přeložka tramvajové tratě
nad budovaným libereckým tunelem 17.1.1993 objektivem Jirky Holečka. Při
změně teplot jsou na dnešním parkovišti koleje pod asfaltem stále
patrné.
(Text a foto Boveraclub)



Někdo chtěl budovu SVÚT s nápisem Agrobanka. A pro pana František Zikmund zas nějaké semafory.🙂

Stavba silničního tunelu

24.12.1990. (Foto Jiří Holeček)

24.12.1990. (foto Jiří Holeček)

24.11.1991. (Jiří Holeček)

25.4.1993. se dokončovala stavba tunelu (Jiří Holeček)

1993 .....Otevřením silničního tunelu poblíž libereckého nádraží byl po dvaceti letech postupných prací konečně zprovozněn průtah státních silnic městem. Představa a podjezd se začala rodit již v roce 1958, byla několikrát modifikována a definitivní návrh zpracovali arch. A.Kůstka a Kubíček . (zdroj Karpaš - Stalo se na severu Čech 1900 – 2000)

třída 1.máje 3.4.1990 (archiv K.Odrážkové)

třída 1.máje 3.4.1990 (archiv K.Odrážkové) a 6.7.2021

16.9.1994. se ještě chodilo do sámošky v uranu, ale na autobus pořád k České besedě (Jiří Holeček)

třída 1.máje (archiv Boveraclubu) ......Boty - vyhlášená a dobře zásobená prodejna s ochotnými prodavačkami ..a nad obuví, v tom domě měly Montážní závody kanceláře na Multiservis. Pod obuví uplácaný plácek, hlína a to bylo parkoviště Interhotelu Imperiál ....komentář Hany Ulrichové

Třída 1.máje

1966 (archiv Jiří Peterka)

1931 (Beta.lot-tissimo.com/de)

archiv L. Mencl


třída 1.máje

třída 1.máje v 80. letech a 28.6.2020

Třída 1.máje a Terminus

třída 1.máje v roce 1982 a 16.4.2023

třída 1.máje (M.Gergelčík)

Jedna zimní fotečka z 60.let,

třída 1.máje (M.Gergelčík)

Hotel Terminus (Petr Šimr 1982)
I když Terminus rozhodně nebyl žádný grandhotel. Tak jedna hospodská a devadesátková. (archiv Petr Kolín)



archiv L. Mencl

1921



archiv J.Hůlka


archiv O.Musil

archiv O.Musil

1900 (archiv Jaroslava Smoly)

Zajímavá česká pohlednice prošlá poštou v roce 1903 , dokládající , že soužití Čechů a Němců v Liberci nebylo ideální . ( Viz text na pohlednici - Liberec čítá 34 000 obyvatel , dle úředního sčítání 2200 , dle soukromého, 9000 obyvatel národnosti české . A co se třeba přihodilo v roce 1903 : Do Vratislavic přijel ve vozidle ,co sám vyvinul ,čerstvě ženatý Ferdinand Porsche. ve starých Pavlovicích bylo otevřeno dostihové závodiště ( dnes plochodrážní stadion ) Vratislavice byly povýšeny na městečko. (autor příspěvku Karel Krenk)

1909 (archiv Radek 'habendorf' Kudela)

1923 (zdroj: https://pohlednice.sbiram.cz)

archiv Milan Ban

Dům pod nádražím před odstřelem (archiv (Jitka Horušická)

Pohled z Imperialu k nádraží. (archiv Luboš Mencl)

archiv M.Ban



archiv J.Hůlka

třída 1. Máje, foceno ze Skloexportu (archiv Jiří Jan Kolner)

Mobilní Hračkářství nad Imperialem v roce 1959 - záběr z filmu Ošklivá slečna. Pamatuje někdo nebo se jedná pouze o filmařskou fikci? (Hans Oldskull)

archiv M.Gergelčík


Nádražní trochu jak ze speciálního dílu Simpsonových (eBay, 1903)(archiv Petra Ruprecht)

Archiv Luboše Mencla

Třída 1.máje v roce 1915 a 2001 (zdroj Karel Čtveráček / Jan Mohr – Liberec mezi vzpomínkou a přítomností,2001, nakladatelství 555)

třída 1.máje

Třída 1.máje (archiv Boveraclubu)

Třída 1.máje (archiv Luboš Mencl)

archiv Milan Ban

archiv J.Peterka

archiv J.Peterka

třída 1.máje před sto lety a dnes


archiv L.Mencl

pohled z nádražní budovy do tř. 1.máje kolem roku 1859 (Pro mě jedna z nejkrásnějších ilustrací Liberce – pohled od nádraží, vpravo celnice, čili rok tak odhadem 1859+. S dovolením sem dám nevyčištěnou variantu. (zdroj: Die malerischen Ansichten Süd-Norddeutschen Verbindungsbahn von Reichenberg bis Pardubitz) (komentář Petr Ruprecht)
![Reichenberg : Druck und Verlag von Heinrich T. Stiepel, [1859?]](https://32eba348a2.clvaw-cdnwnd.com/b2478adc5e5cc22274c76363082b5ac2/200008062-94ac394ac9/Obrozeni_5_D_93_002.jpg?ph=32eba348a2)
Reichenberg : Druck und Verlag von Heinrich T. Stiepel, [1859?]

Nádražní ulice (dnes 1. máje) v Liberci - vyobrazení z roku 1890. (archiv státní zámek Zákupy)

1910 (archiv M.Gergelčík)

archiv Peter Dorn

archiv Boveraclubu

kolem roku 2000 (archiv p.Šípek)